Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Digital Marketing dan Brand Image terhadap Loyalitas Nasabah Bank Syariah Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.61132/pajamkeu.v1i4.391Keywords:
Sharia financial literacy, digital marketing, brand image, customer loyaltyAbstract
This research is motivated by the increasing development of sharia banking, the competition in the banking industry will become more competitive and it will become increasingly difficult to maintain customer loyalty. This research aims to analyze the influence of Sharia Financial Literacy, Digital Marketing and Brand Image on customer loyalty. This research is included in Quantitative research. The population of this research was customers of Bank Syariah Indonesia, East OKU Regency, a sample of 96 respondents was taken using calculations using the lemeshow formula. This research data analysis was assisted by using SPSS 26 software to make it easier for researchers to carry out calculations. The results of this research show that sharia financial literacy has a positive and significant effect on customer loyalty with a significance of 0.00 < 0.05, digital marketing has a positive and significant effect on customer loyalty with a significance of 0.00 < 0.05, brand image has a positive and significant effect on customer loyalty with a significance of 0.00 <0.05. The calculated F value is 42,488 and the significant value is 0.00 so that Sharia financial literacy, Digital Marketing and Brand Image simultaneously have a significant positive effect.
Downloads
References
Ardani, Wayan. 2022. “Pengaruh Digital Marketing Terhadap Perilaku Konsumen.” Jurnal Tadbir Peradaban 2(1): 40–47.
Debbie Julia Gibson. 2020. “Penggunaan Produk Bank Syariah ( Studi Pada Masyarakat Kota Malang ).” Penggunaan Produk Bank Syariah ( Studi Pada Masyarakat Kota Malang ).
Dhel Juni Pasya. 2018. “Analisis Motivasi, Kompensasi Dan Status Kerja Terhadap Keterikatan Kerja Karyawan Studi Pada Pt. Karya Canggih Mandiri Utama.” Jurnal Ilmiah Ekonomi Manajemen 9(2): 62–70.
Fitriana, Dana Ida Yulianti. 2013. “Pengaruh Brand Image Terhadap Purchase Intention Pada Produk Otomotif (Studi Kasus Pada Calon Pembeli Toyota Avanza Di Auto 2000 Sutoyo-Malang).” Jurnal Ilmiah Mahasiwa Feb 2(2): 1–8.
Hafidh, Y P. 2023. “Pengaruh Digital Marketing Dan Corporate Image Terhadap Loyalitas Nasabahbank Syariah Periode 2021-2022 (Studi Pada Bank Syariah ….” 2022. Http://Repository.Radenintan.Ac.Id/Id/Eprint/30861%0ahttp://Repository.Radenintan.Ac.Id/30861/1/Skripsi Perpustakaan.Pdf.
Hansen Brian Santoso. 2021. “Pengaruh Digital Marketing Terhadap Customer Loyalty Dengan Online Promotion Dan Customer Experience Sebagai Variabel Intervening Pada Starbucks Surabaya.” Jurnal Strategi Pemasaran 8(1): 1–15.
Isye R. A. Lolowang. 2019. “Pengaruh Persepsi Dan Preferensi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Tipe Premium (Studi Pada Konsumen Kawanua Emerald City Akrland Manado).” Jurnal Riset Bisnis Dan Manajemen 7(1): 91–110.
Joko Purwanto, Heni Noviarita & Muhamad Iqbal. 2023. “Pengaruh Literasi Keuangan Syariah Terhadap Keputusan Transaksi Mudharabah Pada Tenaga Pendidik Sma.” Jurnal Tabarru’ : Islamic Banking And Finance 6(2): 710–717.
Putri Fauziah Sri Indrapura, Uus Mohammad Darul Fadli. 2023. “Analisis Strategi Digital Marketing Di Perusahaan Cipta Grafika.” Jurnal Economina 2(8).
Ramadhan, M. Rizkal, And Sorayanti Utami. 2019. “Pengaruh Kesadaran Kesehatan, Nilai Yang Dirasakan, Keamanan Pangan Dan Harga Terhadap Niat Beli Ulang Pada Konsumen Pizza Hut Di Kota.” Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Manajemen 4(2): 214–30. Https://Jim.Usk.Ac.Id/Ekm/Article/View/10928.
Sambodo Rio Sasongko. 2021. “Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran).” Jurnal Ilmu Manajemen Terapan 3(1): 104–14.
Setiyaningsih & Dewi Nur D. Koeshatono. 2014. “Pengaruh Kepuasan Dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Switching Cost Sebagai Variabel Mediasi.” Universitas Atma Jaya Yogyakarta Jalan Babarsari: 1-14.
Syalasya, Thalitha, And Naurah Amirah Suben. 2023. “Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Media Pemasaran Global Untuk Meningkatkan Penjualan Mcdonalds.” Jurnal Manajemen Dan Akuntansi 1(2): 108–17.
Ria Octavia. “Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Pt. Bank Index Lampung.” Jurnal Manajemen Pemasaran 13, No. 1 (2019): 35–39.
Setiyaningsih & Dewi Nur D. Koeshatono. “Pengaruh Kepuasan Dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Switching Cost Sebagai Variabel Mediasi.” Universitas Atma Jaya Yogyakarta Jalan Babarsari, 2014, 1-14.
Syalasya, Thalitha, And Naurah Amirah Suben. “Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Media Pemasaran Global Untuk Meningkatkan Penjualan Mcdonalds.” Jurnal Manajemen Dan Akuntansi 1, No. 2 (2023): 108–17.
Teuku Syifa Fadrizha Nanda, Ayumiati, Rahmaton Wahyu. 2019. “Tingkat Literasi Keuangan Syariah: Studi Pada Masyarakat Kota Banda Aceh.” Global Journal Of Islamic Banking And Finance 1(2): 141–52.
Toto Suwarsa. “Pengaruh Pajak Restoran Dan Pajak Hotel Terhadap Pendapatan Asli Daerah Kota Padangsidempuan Periode 2018-2020.” Jurnal Akuntansi 17, No. 2 (2021): 1–71.
Yuli Hardani Yunus. “Stategi Pemasaran Dalam Meningatkan Minat Nasabah Bsi Kc Penrekang (Analisis Manajemen Pemasaran Syariah).” Jurnal Manajemen Dan Perbankan Syariah 5, No. 2 (2023): 110–19.
Yulius Putra Ady Rianto. “Pengaruh Brand Image Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Pakaian Merek Anywaypada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta.” Jurnal Pendidikan Dan Ekonomi, Volume 7, No. 1 (2018): 119–29.
Yusnita Ulfah Munthe. “Pengaruh Dan Efektivitas Media Sosial Pada Proses Pengumpulan Zakat, Infaq, Dan Sedekah: Studi Kasus Di Lembaga Amil Zakat Al-Washliyah Beramal (LAZ WASHAL)) Sumatera Utara.” Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (JIKEM) 2, no. 2 (2022): 2536–46.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pajak dan Manajemen Keuangan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.