Pengaruh Citra Merk dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan pada Mie Gacoan Lippo
DOI:
https://doi.org/10.61132/apke.v2i1.807Keywords:
Brand Image, Price, Customer Loyalty, Mie GacoanAbstract
The purpose of this study was to analyse the effect of brand image and price on customer loyalty of Mie Gacoan in Lippo. The method used was a questionnaire distributed to 100 respondents. The results of the analysis show that brand image is good for price and customer loyalty. This research recommends Mie Gacoan to maintain its brand image and consider an attractive pricing strategy.
Downloads
References
Ali, M. M., Hariyati, T., Pratiwi, M. Y., & Afifah, S. (2022). Metodologi Penelitian Kuantitatif dan Penerapannya dalam Penelitian. Education Journal.2022, 2(2), 1–6.
Anggraini, D. R., Faizah, K., Putri, G. C., & ... (2024). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek dan Promosi terhadap Loyalitas Pelanggan pada Mie “SKR” Jember. … Journal of Business …, 5(2), 1201–1211.
Ani, J., Lumanauw, B., & Tampenawas, J. L. A. (2021). Pengaruh Citra Merek, Promosi Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada E-Commerce Tokopedia Di Kota Manado the Influence of Brand Image, Promotion and Service Quality on Consumer Purchase Decisions on Tokopedia E-Commerce in Manado. 663 Jurnal EMBA, 9(2), 663–674.
Ekonomi, J., & September, V. N. (2024). Peran Social Media Marketing , Brand Awareness , dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. 13(3).
Mustika Sari, R., & Prihartono. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Survey Pelanggan Produk Sprei Rise). Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi), 5(3), 1171–1184.
Novita, D. (2022). TERHADAP LOYALITAS MEREK ( Studi Pada Pengguna Sepeda Motor di Bandar Lampung ). 2(1), 55–66.
Sambodo Rio Sasongko. (2021). Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i1.707
Suriani, N., Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Konsep Populasi dan Sampling Serta Pemilihan Partisipan Ditinjau Dari Penelitian Ilmiah Pendidikan. Jurnal IHSAN : Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 24–36. https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.55
Wati, H. P. K., Arifin, R., & Utama, S. P. (2023). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Layanan Dan Kenyamanan Tempat Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Mie Gacoan Lowokwaru. Jurnal Riset Manajemen, 12(02), 372–381.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Akuntansi Pajak dan Kebijakan Ekonomi Digital
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.