Strategi Pemasaran Dengan Memanfaatkan Media Sosial Sebagai Alat Promosi Guna Meningkatan Pemasaran Secara Global

Authors

  • Riyani Sijabat Universitas Negeri Medan
  • Feby Caroline Universitas Negeri Medan
  • Benget Marcelino Sitinjak Universitas Negeri Medan
  • Lenti Susanna Saragih Universitas Negeri Medan
  • Aurora Elise Putriku Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/jeap.v1i3.179

Keywords:

Global Marketing, Social Media, Promotional Tools, Marketing Strategy

Abstract

In the modern era, advancements in technology and information have transformed traditional communication into digital formats. Companies leverage technology to compete and survive in a competitive environment. Social media plays a crucial role in interaction, information exchange, and collaboration, serving as a powerful business promotion tool due to its broad reach. In global marketing, companies must develop creative and adaptive strategies to utilize social media effectively. This study employs a qualitative descriptive method to identify the success factors of marketing strategies using social media in a global context. The findings indicate that global marketing strategies require a deep understanding of target markets, positioning, marketing mix, and budgeting, as well as adaptation to cultural, economic, and legal factors in the target markets.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arvisha, M. F., & Listiani, E. (2022). Pemanfaatan Instagram dalam pemasaran pasar global. Pemanfaatan Instagram dalam Pemasaran Pasar Global, 145-151.

Fachrozie, R., Zulfita, E., Lubis, M. I., Hazrah, S., & Suhairi. (2023). Analisis strategi pemasaran dalam memasuki pemasaran global (Studi kasus: MS Glow). Indonesian Journal of Business and Management, 188-201.

Media, A. (2024, Januari 6). Pengertian strategi pemasaran menurut para ahli. Jakarta Timur, DKI Jakarta, Indonesia.

Pratama, M. R., Manafe, L. A., & Lestari, S. (2023). Analisis pemasaran: Bersaing di pasar global. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 106-121.

Pratiwi, F. (2021, Januari 15). Pemasaran global (Global market) - Arti, manfaat, contoh dan faktornya. Jakarta Selatan, DKI Jakarta, Indonesia.

Prayitno, S. (2021). Komunikasi pemasaran global terpadu. Journal of Strategic Communication, 27-39.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi. Jurnal Common, 71-80.

Rahmadani, L., Sitio, A. L., Zairie, M. S., & Suhairi. (2023). Peran strategis internet dalam pemasaran global. Jurnal Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, 82-92.

Rambe, D. S., & Aslami, N. (2021). Analisis strategi pemasaran dalam pasar global. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 213-222.

Sudirwo, Nurriqli, A., & Risanta, M. (2021). Pemanfaatan Instagram bagi pengembangan pemasaran usaha mikro. Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan, 50-57.

Suhairi, Wardani, S., Nasution, D. A., & Siregar, R. F. (2023). Pengantar pemasaran global. Jurnal Mirai Management, 241-251.

Sukmasetya, P., Haryanto, T., Sadewi, F. A., Maulida, R. G., Aliudin, H. S., & Sugiarto, B. (2020). Pemanfaatan digital marketing sebagai media pemasaran global untuk meningkatkan penjualan produksi pada home industry. Community Empowerment, 28-35.

Yuliani, W. (2018). Metode penelitian deskriptif kualitatif dalam perspektif. Kajian Bimbingan dan Konseling dalam Pendidikan, 83-91.

Downloads

Published

2024-06-06

How to Cite

Riyani Sijabat, Feby Caroline, Benget Marcelino Sitinjak, Lenti Susanna Saragih, & Aurora Elise Putriku. (2024). Strategi Pemasaran Dengan Memanfaatkan Media Sosial Sebagai Alat Promosi Guna Meningkatan Pemasaran Secara Global. Jurnal Ekonomi, Akuntansi, Dan Perpajakan, 1(3), 21–33. https://doi.org/10.61132/jeap.v1i3.179