Strategi Pemasaran Dengan Memanfaatkan Media Sosial Sebagai Alat Promosi Guna Meningkatan Pemasaran Secara Global
DOI:
https://doi.org/10.61132/jeap.v1i3.179Keywords:
Global Marketing, Social Media, Promotional Tools, Marketing StrategyAbstract
In the modern era, advancements in technology and information have transformed traditional communication into digital formats. Companies leverage technology to compete and survive in a competitive environment. Social media plays a crucial role in interaction, information exchange, and collaboration, serving as a powerful business promotion tool due to its broad reach. In global marketing, companies must develop creative and adaptive strategies to utilize social media effectively. This study employs a qualitative descriptive method to identify the success factors of marketing strategies using social media in a global context. The findings indicate that global marketing strategies require a deep understanding of target markets, positioning, marketing mix, and budgeting, as well as adaptation to cultural, economic, and legal factors in the target markets.
Downloads
References
Arvisha, M. F., & Listiani, E. (2022). Pemanfaatan Instagram dalam pemasaran pasar global. Pemanfaatan Instagram dalam Pemasaran Pasar Global, 145-151.
Fachrozie, R., Zulfita, E., Lubis, M. I., Hazrah, S., & Suhairi. (2023). Analisis strategi pemasaran dalam memasuki pemasaran global (Studi kasus: MS Glow). Indonesian Journal of Business and Management, 188-201.
Media, A. (2024, Januari 6). Pengertian strategi pemasaran menurut para ahli. Jakarta Timur, DKI Jakarta, Indonesia.
Pratama, M. R., Manafe, L. A., & Lestari, S. (2023). Analisis pemasaran: Bersaing di pasar global. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 106-121.
Pratiwi, F. (2021, Januari 15). Pemasaran global (Global market) - Arti, manfaat, contoh dan faktornya. Jakarta Selatan, DKI Jakarta, Indonesia.
Prayitno, S. (2021). Komunikasi pemasaran global terpadu. Journal of Strategic Communication, 27-39.
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi. Jurnal Common, 71-80.
Rahmadani, L., Sitio, A. L., Zairie, M. S., & Suhairi. (2023). Peran strategis internet dalam pemasaran global. Jurnal Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, 82-92.
Rambe, D. S., & Aslami, N. (2021). Analisis strategi pemasaran dalam pasar global. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 213-222.
Sudirwo, Nurriqli, A., & Risanta, M. (2021). Pemanfaatan Instagram bagi pengembangan pemasaran usaha mikro. Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan, 50-57.
Suhairi, Wardani, S., Nasution, D. A., & Siregar, R. F. (2023). Pengantar pemasaran global. Jurnal Mirai Management, 241-251.
Sukmasetya, P., Haryanto, T., Sadewi, F. A., Maulida, R. G., Aliudin, H. S., & Sugiarto, B. (2020). Pemanfaatan digital marketing sebagai media pemasaran global untuk meningkatkan penjualan produksi pada home industry. Community Empowerment, 28-35.
Yuliani, W. (2018). Metode penelitian deskriptif kualitatif dalam perspektif. Kajian Bimbingan dan Konseling dalam Pendidikan, 83-91.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Ekonomi, Akuntansi, dan Perpajakan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.