Pengaruh Kualitas Layanan, Kepercayaan dan Kemudahan Mobile Banking Muamalat Din Terhadap Kepuasan Nasabah pada Bank Muamalat Indonesia KCU Medan Baru

Authors

  • Dina Nudia Ahsanah Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Muhammad Syahbudi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Ahmad Syakir Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61132/jiesa.v1i5.404

Keywords:

Service Quality, Trust, Convenience, Mobile Banking, Satisfaction

Abstract

This study aims to determine and analyze the effect of service quality, trust and convenience of Muamalat DIN mobile banking on customer satisfaction at Bank Muamalat Indonesia KCU Medan Baru. The type of research used is quantitative research. The number of samples in this study was 96 customers with the determination of the sample size using the Lemeshow formula. Data analysis used is multiple linear regression analysis using SPSS. The results of this study indicate that simultaneously and partially service quality, trust and convenience have a positive and significant effect on customer satisfaction. And based on the coefficient of determination, the independent variable is able to influence the dependent variable by 52.9%.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahmad Zikri, M. I. H. (2022). Analisis Kualitas Pelayanan Pengiriman Barang terhadap Kepuasan Konsumen pada PT Pos Indonesia Regional I Sumatera. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (JIKEM), 1 (1), 129-138.

Dhawani, A. (2023). Pengaruh Manfaat, Kepercayaan, Dan Kemudahan Penggunaan Terhadap Minat Nasabah Menggunakan Mobile Banking Muamalat Digital Islamic Network Pada Pt. Bank Muamalat Kantor Cabang Utama Kediri. 1–23.

Dianti, Y. (2017). 済無No Title No Title No Title. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 5–24. http://repo.iain-tulungagung.ac.id/5510/5/BAB 2.pdf

Mahendra, K. P., & Indriyani, R. (2018). Pengaruh Kepercayaan Pelanggan Terhadap Kepuasan Pelanggan. Agora, 7(1), 6

Muamalat, B. (2020). Profil Bank Muamalat Indonesia. Journal Bank Muamalat, 67–79.

Nurfaizi, M. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kepuasan Konsumen Terhadap Loyalitas Nasabah Pada PT Bank Muamalat Indonesia, Tbk KCU Mataram. July, 1–23.

Oktaviany, M., & Vera, N. (2019). PENGARUH BRAND AMBASSADOR CITRA KIRANATERHADAP TINGKAT KEPERCAYAAN KONSUMEN 120 PADA INFORMASI HOAX PRODUK KIRANTI DI MEDIA SOSIAL (Studi Survey Pada Remaja Perempuan Di SMA Yadika 3). MetaKom, 3(Juli), 1–17.

Rahmah, F. A. (2023). Pengaruh Persepsi Manfaat, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Dan KepercayaanTerhadap Minat Nasabah Menggunakan Muamalat Digital Islamic Network Di Bank Muamalat Kcp Madiun.

Setiawan, M. H., Komarudin, R., & Kholifah, D. N. (2022). Pengaruh Kepercayaan, Tampilan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pemilihan Aplikasi Marketplace. Jurnal Infortech, 4(2), 141. http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/infortech139

Utama, A. P., & Murti, T. R. (2021). Kepuasan Nasabah Sebagai Mediator Pengaruh Kepercayaan Terhadap Loyalitas Nasabah. Jurnal IKRA-ITH Ekonomika, 4(2), 79–86.

Yohani, R., & Jannah, N. (2022). Pengaruh Kemudahan Akses terhadap Kepuasan Nasabah Tabungan Bank Muamalat KCP Kisaran. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (JIKEM), 1(1), 129–138

Published

2024-08-14

How to Cite

Dina Nudia Ahsanah, Muhammad Syahbudi, & Ahmad Syakir. (2024). Pengaruh Kualitas Layanan, Kepercayaan dan Kemudahan Mobile Banking Muamalat Din Terhadap Kepuasan Nasabah pada Bank Muamalat Indonesia KCU Medan Baru. Jurnal Inovasi Ekonomi Syariah Dan Akuntansi, 1(5), 01–17. https://doi.org/10.61132/jiesa.v1i5.404