Peran UMKM Abon Ikan Roa dalam Meningkatkan Ekonomi Masyarakat Desa di Desa Limboro

Authors

  • Nurul Chaeriah Universitas Abdul Azis Lamadjido
  • Nur Hilal Universitas Abdul Azis Lamadjido
  • Fadila Almahdali Universitas Abdul Azis Lamadjido

DOI:

https://doi.org/10.61132/aeppg.v1i2.438

Keywords:

MSMEs, Roa Fish, Community Economy

Abstract

This research aims to determine and analyze the role of MSMEs in improving the economy of village communities in Limboro village. As for the usefulness of research (1). Theoretically useful for the author, it is hoped that this research can be an example for future researchers, especially for researchers who discuss the role of Abon Roa Fish MSMEs in improving the economy of village communities in Limboro Village. The type of research used is qualitative research with a descriptive approach. The data collection techniques used were interviews, observation, documentation. The results of this research show that the role of MSMEs has a significant influence on the economy of village communities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Basu Swastha dan Irawan., Manajemen Pemasaran Modern. Edisi Revisi. Yogyakarta : Liberty, 2008.

Basu Swastha., Azas-Azas Marketing. Edisi Pertama. Yogyakarta : Badan Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Gadjah Mada, 2000.

Buchari Alma, Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabet, 2000.

Chandra Gregorius., Strategi dan Program Pemasaran. Edisi 1.

Yogyakarta: Andi, 2002.

Charthy, Mc., and W.D. Perreault, JR., Dasar-Dasar Pemasaran, Edisi Kelima. Jakarta: Erlangga, 2006.

Djasmin Saladin., Manajemen Pemasaran ; Analisis Perencanaan, Pelaksanaan, dan Pengendalian. Bandung : Linda Karya, 2002.

Fandy Tjiptono., Perspektif Manajemen dan Manajemen Kontemporer. Yogyakarta : Andi Offset, 2002.

Ferdinand Augusty., Structural Equation Modelling dalam Penelitian Manajemen. Semarang : Universitas Diponegoro, 2000.

Freddy Rangkuti., Riset Pemasaran. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama, 2005.

Hany T. Handoko., Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga, 2002.

Hart, Norman A. dan John Stapleton., Kamus Marketing. Jakarta: Bumi Aksara, 2005.

Hendri Ma’ruf., Pemasaran Ritel. Bandung : Alfabeta, 2005.

Husein Umar., Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama, 2003.

Imam Ghozali., Aplikasi Analisis Multivariat dengan Program SPSS. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro, 2006.

Kotler, Philip and Garry Amstrong (Terjemahan Bob Sabran).,Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi 12.Jilid 1.Jakarta: Erlangga, 2003.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller (Terjemahan Bob Sabran)., Manajemen Pemasaran. Edisi Ketigabelas. New Jersey : Prentice Hall International, Inc. Upper Saddle River, 2009.

Mohammad Nazir., Metode Penelitian. Jakarta : Ghalia Indonesia, 2003.

Mowen, John C. dan Michael Minor (Terjemahan Agus Maulana)., Perilaku Konsumen. Edisi Kelima. Jilid I. Jakarta : Erlangga, 2002.

Nirwan S. K. Sitepu., Analisis Jalur (Path Analysis) Unit Pelayanan Statistik. Bandung : Jurusan Statistik Fakultas MIPA Universitas Padjajaran, 1994.

Peter. J. P. and J. C. Olson (Terjemahan Dewi Indrianti dan Muhammad Ikhsan)., Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta : Erlangga, 2006.

Setiadi J. Nugroho., Perilaku Konsumen. Jakarta : Fajar Interpratama Offset, 2003.

Shimp,Terence., Periklanan Promosi & Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran. Terpadu, Jilid I ( edisi 5), Jakarta: Erlangga, 2003.

Singgih Santoso., Penggunaan SPSS 16: Aplikasi. Jakarta: Raja Grafindo, 2002.

Sofjan Assauri., Manajemen Pemasaran ; Dasar, Konsep, dan Strategi. Jakarta : Raja Grafindo, 2001.

Supranto dan Nandan Limakrisna., Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran Untuk Memenangkan Persaingan Bisnis. Jakarta : Mitra Wacana Media, 2007.

Downloads

Published

2024-05-30