Strategi Kampanye Kreatif Untuk Meningkatkan Penjualan

Studi Kasus Toko Sepatu dan Sandal Needshoes

Authors

  • Ahmad Nadhim Musyarof STIE Mahardhika Surabaya
  • Agus Wahyudi STIE Mahardhika Surabaya
  • Daniel Budiyanto STIE Mahardhika Surabaya
  • Mochammad Daffa Esta Firdaus STIE Mahardhika Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/jeap.v1i3.299

Keywords:

Sandals, Campaign, Dynamics, Strategy, Store

Abstract

In an era of increasingly fierce business competition, creative and innovative marketing strategies are an important factor to attract consumer attention and encourage sales. This article presents a case study from a shoe and sandal shop NeedShoes which succeeded in improving its business performance through a unique and interesting creative campaign. Using historical methods, literature studies, and case studies, this article explores the background of the shoe and sandal retail industry, analyzes NeedShoes' creative campaigns in depth, and identifies success factors, challenges, and valuable lessons that can be adopted by other businesses.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Afiani, D. (2019). Pengaruh suasana toko terhadap keputusan pembelian pada toko Stars. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 7(3), 30–38.

Arista Febrian Nugraha, Syaipul Ramdhan, N. D. P. (2023). Implementasi filter augmented reality sebagai strategi brand marketing untuk meningkatkan penjualan. Jurnal Teknoinfo, 17(2), 616–625. https://ejurnal.teknokrat.ac.id/index.php/teknoinfo/article/view/3112

Dias, J. B. (2007). If brands are built over years, why are they managed over quarters? Harvard Business Review, 85(10), 158.

Fergiawan, P. K., Anggoro, P. W., Ismail, R., Jamari, J., & Bayuseno, A. P. (2021). Application of computer-aided reverse engineering system in the design of orthotic boots for clubfoot patients. Journal of Southwest Jiaotong University, 56(3), 405–418. https://doi.org/10.35741/issn.0258-2724.56.3.34

Firdaus, A. A., & Harti. (2016). Pengaruh kelompok acuan, produk dan harga terhadap keputusan pembelian pada toko “Windy Collection” Dukun Gresik. Jurnal Pendidikan Tata Niaga, 4(3), 1–11.

Hari, Novan, P. (2014). Rancangan 5S pada UD Santi Jaya Sidoarjo. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya, 2(2), 1–16.

Heim, M., Maur, H. I. Der, & Jansen, R. (2004). Manufactured shoes.

Karyani, E., Geraldina, I., & Haque, M. G. (2021). Transformasi digital dan industri halal: Studi kasus pada produsen besar dan UMKM. Wikrama Parahita: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(2), 139–148.

Moerhamsa, A. (2020). Rancang bangun augmented reality untuk website penjualan sepatu. MEANS (Media Informasi Analisa Dan Sistem), 5(1), 28–31. https://doi.org/10.54367/means.v5i1.601

Naufalina, F. E., Nugraha, G., & Soedewi, S. (2021). Desain kemasan sebagai media promosi: Studi kasus Sheny Kelom Geulis Tasikmalaya. Wacadesain, 2(1), 8–15. https://doi.org/10.51977/wacadesain.v2i1.507

Ramli, E. M. R., Suliwati, S. E. S. D., Karimuddin, B. T. A. N., Khaidir, M. H. A. N. S., & Jahja, A. S. (2023). Metodologi penelitian kualitatif.

Rotinsulu, R. R. J., Ogi, I. W. J., & Loindong, S. S. R. (2022). Dampak citra merek dan celebrity endorsement Lionel Messi terhadap kinerja pemasaran sepatu futsal Adidas di Mantos. Jurnal EMBA, 10(4), 1912–1921.

Syarif, R., & Sari, D. M. (2024). Penerapan augmented reality produk “Rangawak Atelier” sebagai simulasi dan promosi produk. Misterius: Publikasi Ilmu Seni Dan Desain Komunikasi Visual, 1(2), 46–56.

Viona, V., Yohanes, K., Mega, L. S., Kurniawati, W., Farady Marta, R., & Isnaini, D. M. (2021). Narasi Shopee dalam mengembangkan ekonomi kreatif berbasis teknologi e-commerce di era modern. AGUNA: Jurnal Ilmu Komunikasi, I(2), 46–65. Retrieved from http://ejournal.amikompurwokerto.ac.id/index.php/AGUNA

Winanda, S., Elvira, W., Afifah, T. A., & Azhari, N. (2022). Analysis and design of price detection applications at STARS store using the prototype method. SENTIMAS: Seminar …, 307–315. Retrieved from https://journal.irpi.or.id/index.php/sentimas/article/view/246

Downloads

Published

2024-07-03

How to Cite

Ahmad Nadhim Musyarof, Agus Wahyudi, Daniel Budiyanto, & Mochammad Daffa Esta Firdaus. (2024). Strategi Kampanye Kreatif Untuk Meningkatkan Penjualan: Studi Kasus Toko Sepatu dan Sandal Needshoes. Jurnal Ekonomi, Akuntansi, Dan Perpajakan, 1(3), 224–236. https://doi.org/10.61132/jeap.v1i3.299